Viitorul este electric și pentru mașinile care întruchipează luxul. Poate că nimic nu o arată mai clar decât Rolls-Royce Spectre, primul model electric al legendarei mărci britanice devenite în timp sinonimă cu luxul pe patru roți.
Apariția lui Spectre este cu atât mai interesantă, cu cât încă din anul 1900, cofondatorul Charles Rolls vorbea despre viitorul electric al automobilului. Tocmai cumpărase un vehicul electric (The Columbia Electric Carriage) și a observat că acesta era o alternativă mai “curată” și mai silențioasă la motoarele cu combustie internă, dar cu o condiție esențială: să existe infrastructura care să o susțină. Acum, mai bine de 120 de ani după acea constatare, a venit clipa ca Rolls-Royce Motor Cars să împlinească profeția unuia dintre părinții fondatori ai companiei.
Dincolo de viziunea fondatorului companiei, un Rolls-Royce electric fusese promis de Torsten Müller-Ötvös, CEO al companiei, iar în septembrie anul trecut au început testele cu Spectre, primul Rolls-Royce conceput din start ca mașină electrică.
Rolls-Royce Spectre inaugurează, practic, un nou segment pentru automobile: Ultra-Luxury Electric Super Coupé. Constructorul britanic nu a renunțat la principalul lux din industria auto, spațiul generos.
Ca surse de inspirație, Spectre nu a privit doar către tendințele din industria auto, ci a încorporat elemente din zona de haute couture, sculptură modernă, design naval, croitorie și artă contemporană. De altfel, silueta exterioară își are originea în conceptele iahturilor moderne.
Farurile sunt despărțite de cea mai lată grilă față din istoria Rolls-Royce. Lamelele grilei sunt mult mai apropiate, având drept scop ghidarea aerului în jurul măștii din față, având în vedere că nu mai trebuie să răcească motorul.
Alura părții din spate a lui Spectre este impresionantă, dar are și un important rol aerodinamic, reducând frecarea cu aerul, astfel că modelul are cel mai bun coeficient aerodinamic dintre toate mașinile constructorului britanic de lux.
Stopurile verticale, care amintesc de niște pietre prețioase, sunt încastrate în cel mai mare panou produs vreodată pentru un Rolls-Royce, care pornește de la stâlpul portierei și ajunge până la portbagaj.
La interior, Spectre vine în premieră cu Starlight Doors: 4.796 de luminițe care imită cerul înstelat.
Tema nocturnă continuă cu Fascia, panoul iluminat din fața pasagerului din dreapta, care are numele Spectre înconjurat de o constelație de peste 5.500 de luminițe. Acestea se aprind doar când motorul este pornit.
Pentru Spectre, Rolls-Royce a pornit de la arhitectura Bespoke, introdusă cu succes în 2003 la Phantom și transformată apoi în Architecture of Luxury. Șasiul este dintr-un aluminiu special, similar celui din industria spațială, astfel încât greutatea mașinii este de 2.975 kg, la dimensiunile sale generoase: 5.453 mm lungime, 2.080 mm lățime, 1.559 mm înălțime și un ampatament de 3.210 mm.
Deși cifrele legate de putere, accelerație și autonomie nu sunt încă finalizate, datele preliminare arată că Spectre dezvoltă un cuplu de 900 Nm cu ajutorul propulsorului de 430 kW și are o autonomie de 520 km WLTP. Accelerația de la 0 la 100 km/h se realizează în 4,5 secunde.