Search Day Night
Search

Designerul român Kinga Varga: „Am crezut mereu în legea atracției și am vizualizat în gând tot ce am azi în realitate”

40
Total
0
Shares

Kinga Varga este un business de familie și un nume recunoscut pentru creațiile din tricotaje, dar și pentru poveștile despre îngeri, feminitate și eleganță, pe care le spune prin haine. Brandul ei este o lecție de succes în business, fiindcă se numără printre puținele branduri de design românesc care au magazin într-un mall din capitală.

Moștenesc pasiunea pentru design pe linia tatălui meu, mi-a spus Kinga atunci când stăteam la o poveste în magazinul ei din mall Promenada. Bunicul meu a avut un atelier de pantofi, iar bunica a mers pe confecția ușoară. Mai târziu, tata s-a concentrat pe confecția grea. Asta i-a plăcut mai mult.

Când era mică, în fiecare zi, după ore, Kinga se ducea la atelierul din Satu Mare, unde lucrau părinții ei, și își făcea temele. Era fascinată de hală și de fabrică. Ține minte că mergea la fiecare angajat în parte, ca să vadă cum și ce lucrează. Apoi, bunica ei lucra piese vestimentare pentru familie, în fiecare zi. De la rochii până la cămăși de noapte. Astfel, familia Varga purta doar haine unicat, realizate cu dragoste.

La noi în familie toată lumea lucra în domeniu, așa că noi cumpăram numai blugi și lenjerie intimă.

De fiecare dată când Kinga visa la o haină nouă sau când vedea o ținută care-i plăcea, se ducea cu modelul la bunica și o ruga să i-l facă. De la ea a învățat bazele croitoriei: cum se coase o fustă și cum se confecționează un pantalon.

Această meserie a vrăjit-o dintotdeauna. Inclusiv la școală îi plăcea lucrul de mână și ține minte că tatăl ei a observat și a avertizat-o: Kinga, o să fie greu să răzbești. Nu l-a ascultat, fiindcă atunci când îți place ceva cu adevărat și faci acel lucru cu pasiune înseamnă că aceasta e menirea ta.

Primul produs pe care Kinga l-a creat a fost un crop-top, pe care l-a brodat singură cu Dirty Dancing. A fost o bucurie când a realizat că acea piesă a ieșit din mâinile ei, fără ajutorul altcuiva.

Cea mai fericită sunt în atelier, când văd ce poate să iasă pornind de la un singur fir.

Ingredientele unui brand de succes

Brandul Kinga Varga a împlinit 17 ani de activitate și designerul se gândește că nu ar fi rezistat în acest business dacă nu ar fi avut pasiunea. În magazinul ei de la primul etaj din mall Promenada se vede, spune ea, numai vârful iceberg-ului, numai partea frumoasă.

Cred că am în sânge spiritul antreprenorial.

Probabil și nevoia de independență a fost moștenită, fiindcă – imediat după Revoluție – părinții ei au deschis două firme.

Kinga și-a dorit foarte mult să urmeze cursurile Facultății de Arte Plastice, specializarea design vestimentar, așa că s-a înscris trei ani la rând la Cluj, până a fost admisă. Se consideră o norocoasă, fiindcă, spre deosebire de restul studenților, ea beneficia atelierul tatălui, unde avea spațiul și instrumentele necesare pentru a-și realiza colecțiile.

Și școala îți oferă toate resursele ca să-ți faci produsele, spune Kinga, dar e mai complicat, fiindcă pe lângă tine mai sunt zeci de studenți, așa că tot ce rămâne să faci e să-ți programezi perioadele de lucru.

Facultatea și învățăturile despre design aflate de la tată și bunică nu au fost suficiente. Așa că, designerul s-a mai înscris la un curs în Satu Mare, care a durat trei luni, și unde a învățat partea tehnologică.

Era încă studentă când a venit prima oportunitate de job. Astfel, Kinga a început să lucreze într-o fabrică de tricotaje, o zonă pe care o știa foarte puțin. Acolo a învățat meserie, dar nici asta nu a fost suficient: după facultate a urmat și un masterat în business. De atunci, simțea nevoia să demareze o afacere proprie.

35

Tata a insistat mult să mă întorc la Satu Mare și să-i preiau atelierul, povestește Kinga. Nu era, însă, pregătită să conducă o afacere atât de mare, cu atât de mulți angajați. Eu visam la partea de creație. Voiam să-mi dezvolt asta.

Pe lângă familia de la care a învățat și care a susținut-o, Kinga Varga a avut parte și de mentori care au transformat-o în designerul care e azi. Spre exemplu, doamna profesoară Stănescu, de la Cluj, a ajutat-o să înțeleagă cum se creează un model și care sunt pașii prin care ajunge pe piață.

E foarte important să știi să gândești o colecție, nu doar să confecționezi un produs.

Al doilea cel mai important mentor pe care l-a avut a fost șeful ei, directorul tehnic al celei mai mari fabrici de fire din România, Rifil, unde Kinga a lucrat timp de cinci ani. El a inspirat-o mai mult pe zona de business. Făcea afaceri cu zâmbetul pe buze, își amintește ea. El i-a oferit libertate, iar atunci s-a născut ideea de a pune bazele brandului Kinga Varga.

De la tricotaje la confecții, o decizie antreprenorială

În 2006, alături de Rifil, Kinga Varga deschide atelierul specializat în creații din tricotaj, pentru care devine recunoscută.

Am fost numită primul designer de tricotaje din România.

Au fost multe fabrici de tricotaje, dar foarte puține persoane au avut curajul să pună bazele propriului brand.

În acea perioadă, Kinga avea doar sediul în București, nu și atelierul, așa că a început să lucreze cu mai multe fabrici, care îi propuneau volume mari de articole vestimentare pentru a accepta să-i producă colecțiile. Pe atunci, designerul realiza toate piesele vestimentare din tricotaj: rochii, salopete, fuste lungi, trenciuri, cardigane lungi, care nu se prea găseau pe piață, inclusiv costume de baie.

Lucram cu tricotul, dar nu eram obligată sa fac doar pulovere.

În 2009, când a venit criza financiară, Kinga a luat decizia să se separe de Rifil și să continue pe cont propriu.  Creațiile Kinga Varga s-au mutat în noua lor casă, în atelierul și showroom-ul din Bulevardul gral. Gheorghe Magheru, nr.9.

În 2014, brandul a urcat la un nou nivel, soțul Kingăi a intrat în firmă și afacerea a devenit una de familie, fiindcă împreună cu el a dezvoltat business-ul prin strategie și perseverență.

42

Era dificil să rămână exclusiv pe partea de tricotaje și trebuia să găsească o alternativă rapidă și eficientă care să-i suplimenteze veniturile. Era dificil ca un designer tânăr, fără un magazin propriu, să susțină miile de bucăți pe care le solicita fabrica, așa că a început să producă „volumetriile”, altfel de tricotaje decât cele de fabrică.

Nu am găsit o cale de colaborare pentru o cantitatea mai mica de tricotaje, în urma discuțiilor cu managementul fabricilor, așa că am hotărât să creez și să produc confecție pentru femei.

Astfel a luat naștere colecția inspirată de îngeri. Nu mai trebuia să realizeze materialul pornind de la fir, ca în cazul tricotajelor, ci lua rola de material, îl lucra în atelier, apoi îl dădea mai departe în execuție.

Voia să se adreseze unui public mai larg, dar cu puterea financiară pe care o avea atunci.

Magazinul din mall și importanța promovării

În momentele cele mai grele, Kinga Varga răzbește.

În 2009, criza financiară i-a dat curaj să arate că poate. Apoi, primul magazin pe care l-a deschis a fost în pandemie.

Am nebunia de a mă arunca în necunoscut, fiindcă știu că nu am nimic de pierdut.

Când s-a deschis mall Promenada, conducerea a remarcat-o ca fiind primul designer de tricotaje din România. Kinga visa la un magazin al ei. Mereu am zis că visurile nu costă nimic. Totuși, a făcut calculele și a constatat că nu ar fi avut cum să susțină un magazin într-un mall.

Ideea i-a rămas, mai ales că a avut și experiența cu deschiderea, în 2018, pentru o perioadă determinată, a pop-up store-ului KINGA VARGA, într-unul din primele mall-uri din București. Proiectul a susținut de A List Disigners Boutique by Andreea Esca.

Ce tare ar fi să-mi pot permite un magazin. Asta mi-am zis atunci și am crezut în legea atracției. Mi-a pus toată energia la lucru.

Kinga Varga începe, în 2019, aventura deschiderii primului ei magazin. Bineînțeles, nu a fost ușor, fiind la început, iar primele încercări nu au fost însoțite de succes. Așadar, a lăsat lucrurile să meargă de la sine.

Ani mai târziu, în perioada  pandemiei, când totul s-a închis, Kinga se ducea de una singură la atelier și confecționa măștile, anume articolele vestimentare cu îngeri, pentru toate persoanele care aveau nevoie de influența angelică în viața lor.

Eram dispusă să fac orice ca să merg mai departe și chiar mai mult. Scopul meu era să dezvolt business-ul KINGA VARGA.

În una din acele zile, a intrat pe pagina de Facebook a mall-ului Promenada și, fără să mai stea pe gânduri, a trimis prezentarea brandului și intenția de a deschide primul magazin KINGA VARGA  din Romania. Din acel moment totul s-a desfășurat firesc și frumos, iar în două săptămâni a semnat contractul.

Conducerea mall-ului a înțeles că e vorba de un designer român care produce în serie medie și care-și dorește extindere.

Mi-am vizualizat și mi-am desenat, la propriu, magazinul, dar era mult mai frumos în realitate.

Chiar dacă magazinul s-a deschis în lockdown, Kinga se gândea la clientele ei: la ce le place să poarte și ce modele ar fi indicat să creeze pentru ele.

Ulterior, totul a venit de la sine. Kinga Varga crede în sincronicitate, fiindcă la scurt timp după ce a deschis magazinul, mai multe persoane publice au venit către ea. Spre exemplu, Mirela Retegan, creatoarea găștii Zurli, era o persoană pe care Kinga o admira pentru felul de a fi și cu care își dorea o colaborare. La fel, Dana Săvuică și Andreea Esca sunt doar câteva exemple.

Acestor oameni le plac produsele mele și le poartă cu drag.

Mai mult decât atât, pentru Kinga e foarte importantă strategia de promovare a magazinului din Promenada. De doi ani, de când l-a deschis, a organizat mai multe evenimente cu care a atras oameni și a stârnit curiozități. Unul din preferatele ei este evenimentul pe care l-a organizat anul trecut, când brandul a împlinit 16 ani de activitate.

Atunci, a dat start unui maraton al vedetelor. 16 nume mari au făcut live-uri pe rețelele sociale, direct din magazin. Mai mult, a sărbătorit oferind 16% reducere la toate colecțiile, 10 giveawa-uri oferite LIVE de vedete și a existat și premiul zilei: un outfit KINGA VARGA. Așadar, Kinga Varga și-a întâmpinat clienții cu un pahar de șampanie în magazinul din Promenada Mall, dar și cu o mulțime de surprize.

De asemenea, în fiecare sâmbătă, Kinga își petrece toată ziua în magazin, cu clientele. Stă de la zece dimineața până la zece seara. Doar așa, spunea ea, îmi pot cunoaște clientele, pot afla ce își doresc de la mine, de la hainele pe care le creez. E foarte important să interacționez cu ele.

36

Brandul Kinga Varga se diferențiază și prin faptul că are o paletă largă de produse: de la tricouri, bluze și cămăși la sacouri și rochii de seară. De asemenea, are o semnătură stilistică bine definită: aripile de înger.

Pentru toamna aceasta, Kinga pregătește o colecție cu haine office, aceasta fiind o dorință mai veche a ei. S-a ferit mult de această nișă, mai ales după ce și-a pierdut tatăl, care era considerat în Satu Mare un veritabil rege al costumelor.

Când tata făcea un sacou, acesta era perfect. Nu trebuia să-l mai modifici.

Totuși, ca să-i onoreze memoria, Kinga lucrează la acest concept de îmbrăcăminte office care, spre deosebire de altele, va fi mai relaxat. De exemplu, sacourile vor fi ușor supradimensionate, vor avea un alt tip de închidere, poate chiar mesaje personalizate și în mod sigur aripi de înger.

Total
0
Shares
CarlaTeaha BT

Carla Teaha, regizoarea care o aduce pe Nora Iuga pe Marele Ecran

Carla Teaha și-a început cariera, la 19 ani, ca PR și om de comunicare. La 24 de ani,…

Lasă un răspuns

You May Also Like