După ce a testat un program pilot pe piața de resale, Balenciaga pătrunde pe platforma Reflaunt, unde clienții pot schimba hainele pe care le au pe credite pentru unele noi pe care le pot achiziona direct online. Platforma nu a fost aleasă întâmplător, Cédric Charbit, CEO Balenciaga, fiind unul dintre investitorii în soluția de resale market.
Cum funcționează Balenciaga resale market
La adresa balenciaga.reflaunt.com, pentru moment clienții din Marea Britanie și Statele Unite ale Americii pot alege să-și schimbe produsele Balenciaga pe credite pentru unele noi sau bani.
Primul pas este alegerea modului în care vor să le predea Balenciaga, fie prin ridicarea lor de către un curier, fie prin aducerea lor într-unul dintre magazinele indicate. După ce produsele ajung la Reflaunt, reprezentanții platformei se vor ocupa de fotografierea lor și pregătirea pentru vânzare, inclusiv stabilirea prețului și livrarea către cumpărători. Vânzătorii în Balenciaga resale market pot alege să încaseze banii direct în cont sau să primească credit pentru noi produse, la pachet cu 20% bonus din valoare.
Reprezentanții Balenciaga susțin că prin colaborarea cu Reflaunt arată anagajamentul pe termen lung pentru a deveni o companie sustenabilă 100%, cu misiunea clară de a încuraja ”practicile de reducere, refolosire și reciclare”.
Kering, grupul care deţine Balenciaga, a fost înființat de miliardarul francez Francois Pinault, unul dintre cei mai bogați și influenți oameni din Franța. Între brandurile deținute se mai numără Gucci, Saint Laurent, Bottega Veneta, Alexander McQueen și Brioni.