Search Day Night
Search

Alina Dumitru, de la CEO Zepter la soloprenor în Human Design

Alina Dumitru, de la CEO Zepter la soloprenor în Human Design
Total
0
Shares

Alina Dumitru și-a început cariera în aviație ca însoțitor de zbor. După ce a intrat în aviația privată, a întâlnit familia Zepter și, după câțiva ani, a ajuns CEO-ul companiei. După cinci ani petrecuți la conducerea Zepter România, Alina și-a luat un an sabatic și s-a orientat către Human Design.

Privind în trecut, Alina zâmbește și spune că poate cel mai bun lucru de la nunta ei din 2003 a fost că l-a cunoscut pe fotograful a cărui fiică, Ruxandra, era însoțitoare de zbor la Emirates.

Poveștile ei se conturaseră în mintea mea exact ca un tablou. Iubeam să călătoresc, așa că la un an după căsătorie, i-am spus soțului că vreau să plec în Dubai, să mă fac stewardesă.

Alina și-a făcut bagajele și s-a dus la Ruxandra, care a primit-o cu căldură. Nu poate uita nici acum primul interviu și, mai ales, își amintește liniștea apăsătoare din sala de așteptare. Fiecare candidat era trecut prin filtru. Se spune că în acea sală le era analizat limbajul corpului și emoțiile până să intre la primul assessment.

Alina Dumitru, de la CEO Zepter la soloprenor în Human Design

Dacă treceai cu bine de prima etapă a interviului, primeai un bilețel pe care scria dacă te-ai calificat să participi la următorul Assessment.

Din nefericire, eu nu trecusem mai departe. Am luat un taxi și am plâns tot drumul până am ajuns la Ruxandra. Aveam să aflu mai târziu că nu m-am calificat dintr-un motiv, că fusesem prea sinceră la interviu și spusesem că sunt căsătorită.

Chiar dacă a simțit că a eșuat, Alina nu s-a întors în România. S-a angajat într-un Massimo Dutti, unde a lucrat ca vânzătoare până când a aflat că în Abu Dhabi exista compania aeriană națională a Emiratelor Arabe Unite, Etihad Airways.

A zis să-și încerce norocul și s-a dus la interviu. A spus că nu este căsătorită și, bineînțeles, a fost acceptată ca însoțitoare de zbor.

Era ceva magic în acea meserie. Îmi amintesc fascinația cu care o priveam pe Ruxandra, o vedeam cum se aranja pentru „o zi de muncă”, cum își făcea acel machiaj impecabil, îi vedeam sclipirea din ochi.

Câțiva ani mai târziu, în 2006, ceasul biologic începuse să-i șoptească Alinei că este momentul să aibă un copil. Atunci a renunțat la meserie și s-a întors în țară. Fiindcă adrenalina făcuse parte mult timp din rutina ei, a simțit nevoia să se întoarcă destul de rapid în câmpul muncii.

Și-a depus C.V.-ul pentru un loc de muncă de la sol, dar, de la o prietenă, a aflat că există un post disponibil pentru aviația privată.

Aviația privată are propriile reguli

A lucrat o perioadă pentru o companie de zbor din Viena. Alina s-a mutat cu fiica ei în Austria, fiindcă acolo era înregistrat avionul cu care zbura, și, astfel, un nou capitol din viața ei a început.

Acel loc de muncă mi-a acordat mai mulă libertate. Eram plecată undeva la șaisprezece zile pe lună, iar în restul timpului eram acasă. În aproape doi ani, fiindcă eram singura lor însoțitoare de zbor, mergeam doar când aveau nevoie.

Față de zborurile comerciale, aviația privată avea „reguli” diferite. Spre exemplu, într-un zbor erau doar ea și cei doi piloți, deci nu mai avea parte de acea muncă în echipă cu care se obișnuise în aviația comercială.

Alina Dumitru, de la CEO Zepter la soloprenor în Human Design

Mai mult, ea trebuia să se ocupe de tot pentru cei nouă, ulterior de 14 pasageri care erau la bord: de la comanda de catering, curățenie și așa mai departe.

Toate serviciile trebuiau livrate ca într-un restaurant dintr-un hotel, doar că într-un timp scurt și cu resurse limitate. Spre exemplu, în primul avion aveam un singur cuptor cu microunde. Într-o oră, trebuia să încălzesc și să servesc masa pentru fiecare persoană în parte. Era o provocare.

Cu toate acestea, aviația privată i-a oferit Alinei și numeroase oportunități. De-a lungul timpului a avut șansa să petreacă mai mult timp în destinații unde rar ajungeai în aviația comercială. Astfel, petrecea două săptămâni în Maldive, unde avea timp liber să se plimbe, să citească și să se relaxeze.

Într-un zbor privat, i-a avut ca clienți pe cei din familia Zepter. La scurt timp după ce au aterizat, proprietarul companiei i-a propus Alinei să lucreze pentru ei și au urmat câțiva ani importanți pentru ea. A început ca însoțitor de zbor până într-o zi, în noiembrie 2017, când i s-a oferit o misiune specială, nobilă, de a deveni CEO al companiei.

Au văzut în mine potențial care, pentru mine, era invizibil.

După trei zile, Alina a acceptat propunerea lor, dar nu a renunțat imediat la zbor. Din noiembrie 2017 până în aprilie 2018 lucra două săptămâni de la sol și celelalte două săptămâni dintr-o lună era la bordul avionului.

Tot ce a învățat în anii în care a lucrat ca însoțitoare de zbor i-a folosit în poziția de lider al companiei. Știa ce înseamnă organizarea într-un avion și felul în care trebuia să găsească soluții.

Alina Dumitru, de la CEO Zepter la soloprenor în Human Design

Timp de cinci ani, cât a fost CEO Zepter, Alina a căpătat mai multă experiență în lucrul cu oamenii, a învățat să înțeleagă că nu poate lua toate responsabilitățile asupra ei, că trebuie să delege din task-uri, că trebuie să își ofere timp atât ei, cât și oamenilor din echipă, a învățat să nu se lase doborâtă de multitasking-ul care apare, inevitabil, într-o astfel de poziție.

Din ce este construit un om care s-a dedicat aviației

Un însoțitor de zbor ideal trebuie să fie flexibil, să aibă atenție la detalii, bune abilitați de comunicare, tact, să știe să își managerieze timpul, să se adapteze, să învețe când trebuie să vorbească, când să fie prezent în cabină și când nu. Mai mult, trebuie să fie un foarte bun observator. De exemplu, Alina ajunsese să înțeleagă când este necesar să fie prezentă într-o situație doar din limbajul corporal al pasagerilor. Și, poate mai mult decât atât, un însoțitor de zbor trebuie să fie determinat, să nu se sperie nici măcar de turbulențe ori de aterizările neplăcute.

Când ajungi CEO-ul unei companii, bagajul tău trebuie să conțină alte caracteristici, cum ar fi să adopți un stil de leadership unde oamenii sunt oameni, iar tu le înțelegi nevoile.

După o perioadă solicitantă tu, ca lider, trebuie să intuiești când echipa ta are nevoie de timp, odihnă ori chiar de o scurtă vacanță.

Un CEO nu trebuie să fie rigid și este foarte important să facă întreaga echipă să se simtă bine în locul în care își desfășoară activitatea.

Un bilet dus către Human Design

Încă era angajată la Zepter când Alina l-a cunoscut pe Ioan Nistor, analistul Human Design care a tradus primul manual și programul de software în limba română.

Human Design este un sistem complex de analiză personală ce este utilizat și în orientarea profesională sau pentru eficientizarea echipelor.

BG5 este Human Design în limbajul practic, de zi cu zi, de afaceri. BG5 se mai numește și Business Human Design, dar poate să fie utilizat în școli și ONG-uri, deoarece cu BG5 nu te uiți doar la individ, ci și la dinamica grupului.

Toate organizațiile, mari și mici, sunt alcătuite din acest bloc de bază. BG5 analizează, de asemenea, interacțiunea/chimia dintre doua persoane într-o diagramă de conexiune. De asemenea, analizează dinamica unui grup mic, de trei sau cinci persoane, în care fiecare dintre cele 12 „calități” are o contribuție specifică.  

Alina Dumitru, de la CEO Zepter la soloprenor în Human Design

Dezvoltat de Ra Uru Hu (Robert Allan Krakower) în 1987, după o experiență mistică, Human Design își propune să ofere o înțelegere detaliată a trăsăturilor individuale, a punctelor forte și a scopului în viață.

Sistemul se bazează pe datele de naștere (data, ora și locul nașterii) pentru a genera un grafic numit „BodyGraph”, care este format din centre energetice și canale ce leagă aceste centre.

După discuția pe care a avut-o cu Ioan Nistor, Alina a înțeles de ce a ajuns să simtă atât de multă frustrare în rolul de CEO Zepter unde, o bună perioadă de timp, a avut multe satisfacții.

Analiza Human Design făcută de Ioan mi-a adus multă claritate.

Astfel, după două luni, a avut curajul să demisioneze. Cu toate acestea, dorința de schimbare a fost foarte prezentă în Alina de mai bine de un an, însă îi era teamă să facă schimbarea.

Alina și-a luat un an sabatic și s-a mutat în Barcelona, orașul unde a învățat ce înseamnă pauza cu adevărat și unde s-a dedicat studiului.

S-a înscris la cursul BG5 Career and Business Consultant, Career & Business Human Design. Human Design este știința de bază, iar din acest curs afli cum să aplici sistemul pentru a ghida pe cei care doresc să-și schimbe traseul profesional sau care întâmpină anumite provocări la locul de muncă.

Poți să înțelegi lucruri importante despre tine și echipa pe care o conduci de exemplu din această hartă, respectivi hărți pe care le descarci dintr-un software care are la bază data, locul și ora exactă a nașterii persoanei/persoanelor pe care o/le analizezi.

Îmi place să cred că aveam nevoie, în primul rând, ca eu să mă înțeleg din mai multe perspective, iar apoi să-i ghidez pe ceilalți.

A învățat că poți să construiești relații sănătoase cu cei din jurul tău dacă privești mai întâi  în interiorul tău.

Astăzi, Alina Dumitru este soloprenor. A obținut certificarea de a îndruma oameni în carieră și în business folosind Human Design-ul.

Activitatea mea îmbrățișează două produse: interpretarea hărții din punct de vedere orientare personală în sesiuni de 1:1, dar și în sesiuni de consiliere pentru construirea și eficientizarea  echipelor mici.

În cazul în care dorești să apelezi la Human Design/BG5 este necesar te orientezi către consultanți și analiști care au certificarea. dar acest serviciu îți poate fi util atât din punct de vedere personal, cât și profesional.

Alina este de părere că este important să fii lider în propria ta viața ca să ajungi să devii lider la locul de muncă ori în compania pe care o conduci.

Total
0
Shares
Roxana Ajder artista 2

Roxana Ajder explorează nostalgia verilor trecute

De vineri, 16 august și până pe 12 septembrie 2024, Meron Gallery din Cluj-Napoca devine un sanctuar al…

Lasă un răspuns

You May Also Like